woensdag 14 maart 2012

Helaas; niet alles komt over...

Helaas helaas, de overgang van Weblog.nl naar Blogspot blijkt niet mogelijk.
Ik heb inmiddels mijn weblog kunnen exporteren, maar de file in kwestie word niet geaccepteerd door Blogspot. Nu kán je de file converteren zodat het wél werkt, maar dat kan alleen met files van minder dan 1 MB. Omdat ik heel lang bij Weblog gezeten heb, zal het geen verrassing zijn dat mijn file ruim 3 MB bedroeg.

Dus... mijn oudste weblog kan niet worden overgezet.

In plaats daarvan heb ik de file laten omzetten in een Ebook (pdf formaat) via de site http://blogbooker.com/. Zo heb ik dus toch de weblog nog. :) Ik kan natuurlijk de file op deze weblog publiceren... maar de vraag is; zijn daar wel mensen in geinteresseerd? Laat het maar weten, lezers. Het is een flinke file!

Of de weblog.nl backup compleet en volledig was, zal ik nooit zeker weten. Het is te lang geleden, ik zou niet weten of er posts missen. Het zou kunnen, maar ik ga ervan uit van niet. Laten we positief blijven. :D

Verder heb ik nu de oude weblog VERWIJDERD; nakisha.weblog.nl bestaat niet meer.

Mijn andere weblog, nakisha.punt.nl, is binnenkort aan de beurt. Het is even kijken of deze site wél kan worden geexporteerd naar blogger. We zullen zien....

EDIT: Hadden jullie het al geraden? Ja, ik ook. Ook punt.nl is NIET te converteren naar Blogger. Waardeloos, nietwaar? De reden is opnieuw simpel en gelijk; een XML file die niet bruikbaar is, net als bij Weblog.nl. Maar waar Wordpress (de nieuwe host van Weblog) nog XML files uitgaf die via Blogbooker bruikbaar waren (om te zetten naar PDF formaat, incluus herkennen van (nog werkende) foto's) , is het bij Punt.nl nog een graadje erger. Die geven de logs in een soort (lees zorgvuldig; een SOORT) html code. Dat lijkt wel leuk, maar in de praktijk betekend dat dat je, als je ze zou willen overzetten, je ze blogje voor blogje moet kopieeren, plakken... nee, niet te doen. Helaas!

Kortom... we gaan niets terug zien van de oude weblogs op deze weblog, tenzij ik nog besluit dingen handmatig te herposten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten