vrijdag 20 april 2012

De uitslag van het bloedonderzoek van Rhodi

Donderdag 12 april kwamen de uitslagen van de bloedonderzoeken binnen.

Ik werd gebeld door de dierenarts, maar ik was helaas nog niet lang wakker en niet volledig voorbereid. Ik hoorde aan zijn stem eigenlijk direct al wel dat er ''iets'' was, maar gelukkig viel het heel erg mee.

Hij vertelde dat er een '''paar afwijkingen in het bloedbeeld'' waren gevonden, waar ze verder niets bijzonders van vonden (ondanks drie keer navragen bleef dat vaag) en de nierfunctie minder werd, maar ''nog zeker niet dramatisch'' was. We zouden alleen merken dat hij misschien sneller moe werd. Wel moest hij op een nierdieet; ik moest die middag maar even een zak afhalen bij de kliniek. (Royal Canin niervoer)

De informatie duizelde me nog een beetje toen ik ophing en ik merkte dat ik vragen had, maar ik wist tijdens het gesprek stomweg even niet wát ik moest vragen.
Maar één ding was fijn om te horen; dramatisch was het in elk geval niet.


Dus, die middag reed ik met Bakkie even naar de kliniek in Buitenpost om een zak voer te halen.


Daar was de dierenarts die Rhodi's gebit ook had gedaan aanwezig, en kreeg ik uitgebreid de kans alle vragen die ik had te stellen.
Sterker; de assistente zette de waarden ervoor en de belangrijke dingen werden even besproken.
Rhodi was nog bepaald geen nierpatient te noemen (aldus de DA), maar we gingen voorkomen dat hij dat wel zou worden.

Die andere 'rare waarden' betroffen een signaal van een lichte ontsteking in het lichaam; ik dacht zelf  dat dat mogelijk van dat slechte ondertandje was geweest, en de DA bevestigde dat dat zeker mogelijk was.


Dus... Rhodi staat nu op nier-voer. Qua snacks mag hij nog hetzelfde hebben als altijd, daar hoefden we niets aan te veranderen, zolang het ''hoofdvoer'' maar het niervoer was.
Uiteraard houden we er vanaf nu desondanks rekening mee; geen tafelrestjes meer (behalve een restje aardappel zonder jus, een restje verse groenten en een enkel stukje vlees als het niet gekruid is) en ook qua reguliere snacks zullen we er rekening mee houden. En natuurlijk; wat voor Rhodi geld, geld ook voor Branco. De gezondheidsregels worden wat aangescherpt.


Verder is Rhodi weer volledig APK goedgekeurd! :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten